There was an error in this gadget

Apr 19, 2009

Have you ever realise....

Terpikir kah... apa yang anda akan cakap dengan kawan anda sepanjang semester... Ya mungkin anda terlupa.. Apakata ini masanya saya bagi anda recall apa yang anda dan kawn anda bualkan sepanjang semeste... Kalau betul bagitahu ye.... Yang lebih-lebih perbualan anda tu saya tak la kisah sangat.. Saya hanya akan bagitahu yang awak cakap dan yang agak selalu.. Ingat dan lihatlah pada semester hadapan.. Betul atau tidak..

perbualan seperi berikut..
Awak-A
Kawan Awak-K

1.)AWAL SEMESTER...
Bila Sampai di Universiti dan bertemu...

A- Eh! Bila Sampai. Dah lama ke datang sini.
K- Taklah. Baru je sampai.
A- Naik apa bas ker?
K- Ya. Sampai pukul 4 pagi tadi. Awak bila sampai. Baru sampai jugak ker. Naik Belon.
A- Ha'ah. baru jer sampai (Dalam hati menyampah. Tak nampak ker bagasi yang diangkat)
K- Okla kalau macam tu...

2.)PERTENGAHAN SEMESTER
Anda berjumpa kawan awakdi kafe...

K- Eh! dah makan... Jomlah makan sekali.
A- Eh tak apalah. Baru je lepas makan.
K- Ada lagi tak Mid Term.
A- Ada, minggu depan. Ada 5 Mid term saya sem ini. Banyak giler.. Letih belajar.. Assignment lagi..
K- Ha'ah... Saya pun mid term ada lagi, assignment lagi.. tak tahu lah letih betul.
A- Betul tu... Oklah nak pergi dulu. jumpa kawan saya.. Bye.. C U Then!!!
K- Ok. Gud Luck in your mid term..

3.)Kes pertengahan semester jugak. Tapi time Mid Sem holiday.

K- Eh. Mingg depan cuti.. balik tak.
A- ha'ah balik.. Awak balik.
K- Taklah. Stay kat campus jer. kalu tak aku p rumah antie aku kut!!!. Balik Naik ape.
A- Naik bas. tiket dah beli dah.
K- Oklah Happy holiday. Enjoy Your holiday..

4.) Kes Time study week.

A- Eh!!!! sanuk!!! Bila start Exam...
K- Minggu depan 1st paper dh lah berturut turut 3 hari tak da gap.. Tak Tahulah macam mana nak study ni.
A- Nasib baik exam aku ada gap. Cukup masa untuk aku study. Tak balikla study week ni.
K- Balik tapi tak lama. Malam ni balik la.
A- Owh. Ok. Enjoy yer..

5.) Time Exam

K- Eh. dah start exam ker. Bila habis..
A- dah. Lima peper dah lepas. Esok stu lagi paper.
K- bila balik.
A- Esok exam pagi. Malam aku balik terus. Naik Flight. Awak dah habis exam ke.
K- belum lagi 2 paper tinggal. Minggu depan Last paper hari isnin.
A- Bila Balik?
K- Hari Selasa kut. Letih betul. dahla belum packing lagi.
A- Aku dah packing. Tinggal masa nak exam esok jer lagi. pastu malam terus balik la ni.
K- Untung nya awak. Enjoy ur holiday.. Bila balik sini lagi.
A- Mungkin lewat seminggu kut. Awak bila.
K- Tak pasti lagi. tak beli lagi tiket.
A-Owh k lah. Gud luck untuk exam minggu depan ye.. Enjoy ur holiday.
K- Ok. U 2..


Walaubagaimanapun. skrip-sirp di atas bergantung kepada keadaan universiti. tetapi agak-agak la macam tu lah dia. Rasa- rasanya semua melalui skrip yang sam. tetpi berbeza bahasa ikut loghat daerah atau bangsa anda sendiri. Jadi kalau tak percaya tunggu lah semester depan ok....

WELL GOOD LUCK I YOUR COMING EXAM AND HAPPY HOLIDAY... HEHEHE!!!!!

3 comments:

Anonymous said...

Bila di teliti balik conversation yang diutarakan oleh awak tu adalah 78% betu.Yang lain aku tak tanya.Baik aku tanya "bila nak main bola' atau 'futsal malam ni camne' .
ha ha ha...

mcjayn said...

itu conversation aku dengan org yang hi-hi bye-bye. kalo dah kenal sikit, ada unsur-unsur gossip :p

adlerhilary said...

Mcjayn- akeu setuju..
:)